torsdag 6 mars 2014

Mkaaaay, kanske dags för en liten uppdatering.

Mycket har hänt det senaste året, men jag vill inte påstå att något är till det negativa. (okej, kanske några sambokilon då)

Jag har alltså flyttat till Stockholm, närmare bestämt i Nacka. Här bor jag med Johan, Aline på "halvtid" som tidigare, våran hund Charlie. Vi bor i en trea, som såklart är under ombyggnad. Men det tar sin lilla tid när både jag och Johan jobbar heltid, samt att när Aline är här ligger inte direkt mycket fokus på lägenheten. Vi har iallafall kommit så långt att vi slagit ut ett rum, flyttat en vägg, gjort ett nytt litet rum till Aline, och ritningarna till köket är klart.

Jobbar gör jag som sagt, på heltid och ibland mycket mer än så. Men jag är glad för det. Jag har kanske världens bästa arbetskamrater!

Aline reser dessutom själv nu. Iallafall flygmässigt. Bussen från Åsele till Umeå så följer så klart Magnus med, och så möter jag upp henne på flygplatsen. Tillbaka följer jag henne till flyget, och Magnus möter upp henne i Umeå.

Visst har det varit mycket spekulationer kring hur det ska funka med Aline, men det finns två människor här på jorden som känner henne bäst, och det är jag och Magnus, så lämna den uppgiften och funderingarna till oss och bespara er den tiden.

Det här året kommer förhoppningsvis att bjuda på en hel del utmaningar, och optimist som man är, så lär det säkert gå bra.

Till sommaren har jag semester, och hur den ska spenderas får vi se. Lite små planer har jag, men annars tror jag att det får bli det vi känner för helt enkelt. Semester ska väl vara semester, utan att ha planerat allt i minsta detalj tänker jag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar